11/09/2013 at 07:51

Укладання бруківки своїми руками

На сьогоднішній день існує величезне різноманіття колірних відтінків і форм тротуарної плитки та бруківки, використовуючи яку можна в спектакль кольору та естетики. Бруківка нарівні з тротуарною плиткою є відмінними матеріалами для обладнання пішохідних доріжок, відмосток, під’їздів до гаражів і т. п.

Укладання бруківки своїми руками

 

Монтаж цих матеріалів вкрай простий і цілком під силу одній людині, важливо лише дотримуватися деякі вимоги за технологією укладання.

 

У порівнянні з бетонним і асфальтовим покриттям бруківка має ряд переваг:

 

    — На поверхні бруківки ніколи не накопичується волога, що запобігає утворенню калюж;- У разі необхідності бруківку можна знімати і укладати назад без нанесення істотних пошкоджень покриттю;- Під впливом сонячних променів при нагріванні бруківка не виділяє шкідливих летючих речовин.

 

Спосіб укладання бруківки залежить від умов її подальшої експлуатації. У даній статті кожен з них розглядається окремо.

    — Спорудження пішохідної доріжки: в першу чергу проводиться розмітка майбутньої доріжки (для цього використовують капронову шнурок і дерев’яні або металеві кілочки). Основи доріжки необхідно надати невеликі ухили від центру до краю (приблизно 1,5 см на 1 метр), щоб просачивающаяся вода могла стікати до краю доріжки, не утворюючи під нею калюж. Після цього грунт необхідно ущільнити. Кращим інструментом у цій справі будуть невеликі віброплити, пневматичні або електричні трамбування; однак якщо використання таких інструментів є неможливим, то можна спорудити і ручну трамбування з невеликого колоди. На ущільнену основу насипається шар (товщиною 10 см) гравію або щебеню (рекомендується витримати фракцію 20-40 мм). Шар щебеню бере на себе дренажну функцію: завдяки йому пісок не насичується дощовою водою, яка, проходячи крізь шар дренажу, вбирається безпосередньо в грунт. Робиться це для запобігання насичення піску, так як з такого піску може утворитися пливун: бруківка почне місцями просідати і з’їжджати зі своїх місць.  Щебеневу подушку можна не засинати тільки, якщо поверхня над нею захищена від атмосферних опадів. Для запобігання деформації земляного полотна під щебінку краще розстилати геотекстиль. Після спорудження щебеневої подушки на цементно-піщаний розчин встановлюються бордюри (відношення піску та цементу в розчині- 3 до 1). Ширину доріжки краще робити кратній довжині одного цеглинки бруківки (так згодом буде менше відходів). Після повної фіксації бордюр (займає близько доби) робиться піщана подушка завтовшки 10 см. Пісок краще використовувати річковий- він не рясніє глиною і краще пропускає воду, не насичуючись. Разравнять шар піску, потрібно рясно полити його водою і утрамбувати. Далі, відповідно до заздалегідь наміченим малюнком доріжки, викладаються цеглинки бруківки. При укладанні їх необхідно постукувати гумовою киянкою. У разі необхідності бруківку розпилюють болгаркою з алмазним диском (звичайні диски по каменю швидко сточуються). По закінченню укладання бруківки поверхню доріжки промітати дрібнозернистим піском з метою заповнення щілин між цеглинками. Надлишки піску віддаляються з поверхні слабким струменем води.- Спорудження вимощення: вимощення споруджується за принципом, схожому з спорудою пішохідної доріжки (див. вище), з тим лише виключенням, що, враховуючи головне призначення вимощення (відвід води від фундаменту споруди), під нього стелять шар поліетиленової плівки (або будь-яку іншу рулонну гідроізоляцію).- Спорудження майданчиків для стоянки та проїзду легкового транспорту: в точності схоже на спорудження пішохідних доріжок з невеликими змінами у використанні матеріалів:

 

Товщина щебеневої подушки повинна бути 15-20 см;

Товщина піщаної подушки збільшується до 15 см;

Поверх зволоженою і ущільненої піщаної подушки необхідно насипати шар сухої цементно0песчаной суміші (співвідношення цементу до піску- 6 до 1) товщиною 5-6 см, поверх якого укладається бруківка;

Після укладання бруківки її поверхню рясно поливається водою (щоб цементно-піщана суміш під нею затверділа). Після цього за допомогою спеціальних сумішей промітати шви між цеглинками;

При спорудженні майданчиків для паркування та проїзду легкового автомобіля необхідно користуватися механизированнымитрамбователями- ручна трамбування буде недостатньою.

    — Спорудження майданчика для проїзду і паркування великовантажних автотранспортних засобів: після підготовки основи на нього насипається шар щебінки товщиною 15 см. щебеневих подушку необхідно утрамбувати за допомогою віброплит. Після цього виставляється опалубка і заливається шар бетону (товщиною 13-15 см). Для збільшення міцності бетону можна провести його армування кладочної або дорожньою сіткою. Поки бетон не застиг необхідно спорудити ухили. Далі на цементно-піщаний розчин встановлюються бордюри. Укладання цеглинок бруківки проводиться після затвердіння бетонної основи. Здійснюється укладання на цементно-піщану стяжку товщиною 2-3 см; при цьому бетон перед нанесенням розчину необхідно змочувати водою. Останнім кроком у монтажі майданчики під вантажні автомобілі є заповнення швів спеціальною затирочной сумішшю для бруківки.

 

Оставить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*